10 rzeczy, o których musisz wiedzieć zakładając stronę internetową

Rozwijasz firmę, jesteś twórcą, realizujesz ciekawe projekty i chcesz skutecznie działać online? Wielofunkcyjna strona internetowa to dla Ciebie prawdziwy must have, dlaczego?

wyświetlenia: 891
czas czytania: 6 min

Profesjonalne strony internetowe dla firm i twórców Website System Piotr Wnuczek

Dobra strona internetowa to tak naprawdę Twoje centrum działania online. Strona przedstawia światu kim jesteś i jakie projekty rozwijasz, strona prezentuje Twoje produkty i usługi. Tworząc wartościowe artykuły i posty na stronie budujesz pozycję eksperta na rynku. Strona to również najważniejsze narzędzie w marketingu i sprzedaży online. W tym artykule pokażę Ci dokładnie jakie elementy są kluczowe na stronie www i dlaczego najważniejsze jest połączenie tych wszystkich elementów w całość.

Modułowa strona główna

Strona główna to tak naprawdę centrum twojej działalności w internecie, to tutaj prezentujesz kim jesteś, jakie projekty rozwijasz oraz jakie produkty i usługi oferujesz. To właśnie strona główna buduje Twoją markę w internecie, dlatego warto przygotować taką stronę profesjonalnie. Styl graficzny powinien być w pełni spójny z twoją marką, a każdy element powinien mieć konkretną rolę. Najlepiej gdy wszystko na stronie ma jasno określony cel, a całość klarownie prezentuje światu najważniejsze informacje o tobie, twoich projektach lub firmie. Na stronie głównej nie ma miejsca na rzeczy nieprzemyślane, lub nie do końca potrzebne. Wszystko ma tutaj swoją funkcję i cel, dlatego moim zdaniem najlepiej tworzyć stronę główną modułowo. Każdy moduł ma konkretne zastosowanie. Slajder, logo, tytuł i nagłówek oraz przyciski budują pierwsze wrażenie w internecie. Moduły złożone z grafik, ikon, tytułów i krótkich akapitów idealnie przedstawiają twoje projekty, produkty lub usługi. Sekcje najnowszych wpisów lub postów pokazują, że działasz aktywnie jako ekspert na rynku, a sekcja kontaktu, mówi, że jesteś otwarty na społeczność. Myślę, że najlepszy efekt dają moduły stonowane kolorystycznie i lekko oddzielone graficznie. Taką stylistykę warto uzupełnić mocniej zaakcentowanymi przyciskami, które wzywają do konkretnych działań na stronie, takich jak kontakt, czy przejście do oferty, lub zakupu.

System artykułów i postów

Publikowanie na stronie artykułów i postów to kluczowa sprawa. Takie działanie pozwala budować silną markę i pozycję eksperta na rynku. Dodatkowo wokół wartościowych treści często tworzy się społeczność ludzi zainteresowanych tematem, a to bardzo cenne w działalności online. Kolejna ważna korzyść z regularnego publikowanie, to podwyższanie pozycji w wynikach wyszukiwania i budowanie autorytetu strony. Do tego wszystkiego potrzebny jest na stronie pełny system publikacji artykułów i postów. Wpisy warto pogrupować w kategorie, uzupełniać grafikami oraz dodawać linki, zajawki i możliwość komentowania. Bardzo dobrą opcją jest również pokazywanie na przykład trzech ostatnich wpisów na stronie głównej i możliwość zobaczenia kolejnych po kliknięciu specjalnego przycisku. W treści wpisów moim zdaniem warto zawierać jak najwięcej konkretów, porad i wskazówek, w ten sposób tworzymy wartość dla naszej społeczności, a to wzmacnia relacje z odbiorcami. Graficznie, w artykułach najlepiej sprawdza się minimalizm, akapity tekstu, uzupełnione tytułami, listami i grafikami. Dobrze jest również nadać ciekawy tytuł, podtytuł i grafikę wyróżniającą dla każdego wpisu. Bardzo ważne jest także, aby wszystkie wpisy, tak samo jak wszystkie podstrony, zawierały proste sekcje nagłówka i stopki, spójne dla całej strony internetowej.

Kreator stron marketingowych

Marketing, czyli tak naprawdę budowanie pozycji na rynku, tworzenie relacji ze społecznością oraz prezentowanie i oferowanie wartościowych produktów i usług, to jeden z najważniejszych celów zakładania strony internetowej. To dlatego tak ważny jest kreator stron, który pozwoli tworzyć oferty, strony produktów, usług i filarowych projektów. Kreator wizualny daje ogromne możliwości, wykorzystując gotowe szablony oraz metodę przeciągnij i upuść. To narzędzie pozwala tworzyć strony połączone z kampaniami reklamowymi i sprzedażą online. Dobrze przygotowana strona ofertowa, która koncentruje się na rozwiązaniu problemów klienta i pokazaniu unikalnej propozycji sprzedażowej, to taki nasz wirtualny sprzedawca, który działa przez cały czas z pełną skutecznością. Takie strony marketingowe, a nawet całe sekwencje takich stron, wyposażone w treść ofertową, timery, formularze i przyciski, wzywające do działania lub zakupu, tworzą w połączeniu z kampaniami reklamowymi najskuteczniejsze sposoby marketingu online. Wszystko to można stworzyć szybko i prosto w kreatorze, takim jak na przykład Elementor. Dodatkowo moduły przygotowane w kreatorze można umieszczać w dowolnych miejscach na stronie głównej, podstronach, wpisach, a nawet w pojawiających się okienkach. To naprawdę świetny system i moim zdaniem kluczowy element dobrej strony www.

Automatyczny sklep internetowy

Zakładamy strony z wielu powodów, ale jednym z najważniejszych celów istnienia strony www jest sprzedaż internetowa. Widzisz, ten rodzaj sprzedaży staje się coraz bardziej popularny, nic dziwnego, moim zdaniem to najlepsza forma kupowania produktów i usług. To dlatego uważam, że na stronie nie może zabraknąć sklepu internetowego, nawet jeśli jeszcze nie masz produktów, to na pewno w miarę rozwoju stworzysz swoje produkty lub usługi. Sklep internetowy może działać w zasadzie całkowicie automatycznie. Szybkie płatności online to najlepsza opcja zarówno dla sprzedającego, jak i dla kupującego, taki mechanizm jest szybki, a przede wszystkim bardzo bezpieczny. Kolejny element to automatyczne maile i potwierdzenia, możliwość zakładania kont przez klientów oraz tworzenie kuponów, promocji lub produktów z wariantami. Bardzo ważne jest również, aby sklep działał maksymalnie prosto, bez zbędnych formularzy i przycisków. Dodatkową ciekawą opcją jest połączenie sklepu z mailingiem, pozwala to utrzymać kontakt ze stałymi klientami, a to naprawdę ważne.

Platforma kursów online

Jeśli sprzedajesz wiedzę, albo jesteś ekspertem i chcesz tworzyć kursy o różnej tematyce, to na twojej stronie nie może zabraknąć platformy do kursów online. Zobacz, rynek edukacji online rozwija się coraz szybciej, nawet jeśli jeszcze nie tworzysz kursów albo ebooków, to pomyśl o tym w przyszłości. Mając odpowiednie narzędzia na stronie www nie jest to trudne, a moim zdaniem naprawdę warto o tym pomyśleć. Taki system do kursów online działa w pełni integralnie ze sklepem online, dlatego klienci kupują kurs i od razu dostają dostęp. Od strony twórcy również działa to bardzo prosto, dodajesz moduły, następnie lekcje i quizy, treść możesz przygotować w formie tekstu, audio lub wideo. Koniecznie pomyśl o tym rozwiązaniu zakładając stronę internetową, moim zdaniem naprawdę warto wykorzystać taką możliwość.

Integracja z systemem mailingowym

Listy mailingowe, newsletter, maile ofertowe, autorespondery i wszystko co związane z email marketingiem również można w pełni zintegrować ze stroną internetową. Maile mają naprawdę ogromną siłę w działalności online. Zobacz, mając rozbudowaną bazę mailingową nie musisz już, tak bardzo skupiać się na poszukiwaniu nowych klientów i odbiorców twoich treści. Taka baza to potężne aktywo, to sieć kontaktów do ludzi, którzy znają i ufają tobie i twojej marce. Połączenie mailingu ze stroną www pozwala bardzo skutecznie budować listy mailingowe, na przykład przez strony landing page. Dodatkowo regularnie wysyłając maile do ludzi i dostarczając im wartościową wiedzę budujesz silne relacje ze swoją społecznością. Koniecznie pamiętaj o tym przygotowując stronę internetową.

Integracja z Google i Facebook

Usługi Facebook i Google to jedne z najskuteczniejszych sposobów reklamy i pozycjonowania w internecie. Zakładając stronę internetową weź pod uwagę integrację z tymi usługami. Google Analytics pozwala cały czas monitorować ruch na twojej stronie, tworzyć statystyki i wykorzystywać te dane w kampaniach Google Ads. Natomiast Facebook Pixel pozwala tworzyć i optymalizować kampanie, budować grupy odbiorców i zbierać informacje o odwiedzających twoją stronę. Pamiętaj, że testy i statystyki to rzecz niezbędna przy reklamowaniu produktów i usług. To sprawdzony sposób na przygotowywanie coraz lepszych reklam i osiąganie wyników sprzedażowych. Dlatego bardzo polecam zintegrować stronę z usługami Google i Facebook, naprawdę warto.

Minimalistyczny design

Styl graficzny, wygląd i design to podstawowe elementy, które decydują o tym, jak kojarzona jest twoja marka. To od stylu strony zależy pierwsze wrażenie klientów o tobie i twojej firmie. Dlatego moim zdaniem w tej kwestii warto postawić na pełen profesjonalizm. Jak osiągnąć taki efekt, bardzo prosto, wystarczy przygotować minimalistyczną stronę, bez zbędnych elementów. Warto też stworzyć spójną identyfikację wizualną marki. Co mam na myśli? Moim zdaniem najlepiej wygląda strona, w której tekst i tło stanowią na przykład odcienie szarości, lub inne stonowane kolory. Natomiast grafiki, przyciski i najważniejsze informacje są wyróżnione bardziej wyrazistym kolorem, charakterystycznym dla marki. Takie połączenie buduje pełen profesjonalizm, zobacz jak to wygląda na przykład na stronach nowoczesnych marek technologicznych.

Pełna responsywność

Obecnie korzystamy ze stron internetowych na smartfonach, tabletach, laptopach i komputerach. Wszystkie te urządzenia mają ekrany różnej wielkości i to dlatego tak ważna jest responsywność strony internetowej. Jak działa responsywność? Zobacz profesjonalna strona wygląda dobrze zarówno na małym podłużnym ekranie smartfona, jak i na szerokim ekranie komputera. To dlatego, że dobre strony www dostosowują wielkość i układ elementów do urządzenia na którym są wyświetlane. Ta cecha to właśnie responsywność, koniecznie pamiętaj o tym zakładając stronę internetową.

Wielofunkcyjny panel

Jak widzisz profesjonalna strona internetowa to tak naprawdę bardzo wiele połączonych ze sobą narzędzi i systemów. Do obsługi tego wszystkiego potrzebny jest wielofunkcyjny panel. Taki panel powinien z jednej strony zawierać dobrze pogrupowane wszystkie ważne funkcje i opcje na stronie, a z drugiej strony powinien być maksymalnie prosty. Dlatego uważam, że najlepiej sprawdzi się panel, w którym do uzupełnienia strony wystarczy wypełnić proste opcje i formularze, do stworzenia własnych modułów wystarczy mechanizm przeciągnij i upuść oraz szablony, a pozostałe funkcje są dobrze pogrupowane, opisane i wyposażone w intuicyjne opcje i edytory. Moim zdaniem najlepiej przygotowywać panel opcji bazując na systemie WordPress, czyli najpopularniejszymi i chyba najbardziej intuicyjnym systemie do stron. WordPress to tylko baza, warto na tej bazie zbudować naprawdę przemyślaną stronę z wielofunkcyjnym panelem.

Website System

Ten zestaw 10 elementów jest moim zdaniem kluczowy, najważniejsze jest jednak połączenie tego wszystkiego w całość. Dobra strona internetowa to strona, która łączy w całość te wszystkie elementy. Takim rozwiązaniem jest mój flagowy produkt Website System. To profesjonalne strony internetowe dla firm i twórców z pełnym oprogramowaniem do marketingu, sprzedaży i publikacji. Dodatkowo dostajesz 30 dni gwarancji satysfakcji i możliwość wypróbowania przed zakupem.

Wybierz Website System!

Poprzedni wpis: